Rykten och sanning

ja jag blev sugen på att söka lite info om vampire academy som ska bli film

okey såhär skrevs det den 9:onde juli 2010
om ni får nåra problem med texten typ ord ni inte förstå är det pga att jag bara grov översatte det på google

Är jag hemma från semestern, och precis som efter alla turer, jag är så glad att vara tillbaka i min rutin och bekanta omgivningar. Resa är kul, men hem är hem för en anledning. Och till skillnad från New Mexico, är mitt hem fastställts till cirka 5 m höjd kontra 7000 ft, så jag är kärleksfull detta syre, yo. Aldrig insett vilken skillnad det kunde göra.

Hur som helst, är de närmaste inläggen kommer att fyllas med semester bilder, men innan jag utsätter dig för dem, jag vill beröra några film grejer eftersom tillkännagivandet om VA sälja optioner har satt mitt internet värld surrande. Här är en snabb sammanfattning av viktiga punkter:

* Sälja film alternativ innebär att vi nu har en stor produktionsbolag (Preger Entertainment) och producenten som kan göra boken (er) i film. Mig? Jag kan inte göra en film. Min specialitet är att skriva böcker. Deras är att göra filmer hända, det är därför vi har tur att ha dem ombord.

* Men, ingen film görs ännu. För att göra det, vi behöver en massa saker: ett manus, en gjuten, och viktigast, en studio. Preger närvarande pitching VA till studios, och när en studio plockar upp det, det är då allt som andra filmmagi kan hända. Så, om du hört om filmar som äger rum just nu, det är inte sant.

* Som jag sa tidigare: Jag skriver böcker. Jag gör inte filmer, så jag inte gör det gjutning eller styra eller något. Folk skriver till mig om skådespelaren val, men det får vara upp till filmskapare vid kast är dags.

* Människor är oroliga för skillnader mellan bok och en film, men sanningsenligt? Det är omöjligt för en film att vara precis som en bok. Böcker är för lång tid att ta vara på varje sida i 2 timmar. Så nedskärningar och anpassningar görs alltid. Vissa böcker blir till bra filmer, vissa inte. Och naturligtvis kommer ingen aktör matcha varje enskild person vision om ett tecken. Det är bara omöjligt.

* Kommer en film "förstöra VA böcker"? Jag hör folk oroa sig detta också. Svaret? Självklart inte! Böckerna finns redan, och jag ska fortsätta skriva som jag vill. Ingenting kommer att ändra dem. :) En film är ett sätt att återberätta dem, och jag skulle inte ha undertecknat med Preger om jag inte hade förtroende för dem att göra något riktigt häftigt.

* Hur får vi det här gå? Som nämnts behöver Preger en studio för att komma igång, och en av de bästa sätten att få en studio uppmärksamhet är att visa fläkten stöd. Så, om du är på Facebook, gå med i officiella Törst Movie Page. Dess antal växer snabbt, och det är verkligen att skicka ett budskap om VA-kärlek. Det är också där Preger sätter officiella tillkännagivanden och skingrar rykten. Fläktar börjar många små film sidor, vilket är awesome, men se till att förena sig med den officiella så det är en enkel källa för att se alla fläkt stöd som en massa, snarare än alla splittras på olika platser. Preger har också en officiell VA Movie Twitter-konto.

* Den Facebook-sida ovan är också ett bra ställe att diskutera dina tankar om gjutning, vad ska inte klippas, etc. Även om det inte finns någon film ännu, Preger och jag är båda läser kommentarer där! Om du är anti-komma, det är min Yahoo mailinglista också. Dessa är de bästa platserna för att diskutera dina tankar istället för att bygga långa trådar här i kommentarerna.

Jag hoppas att rensar upp några av de frågor! Detta är mycket spännande, och på många sätt, jag är i så mycket spänning som du. Filmskapande kräver mycket tålamod, men jag vet Preger och besättning redan är mötet med studior. Så, håll tummarna, och tack för visat stöd!

I orelaterade men fortfarande svalt nyheter: Arcane Vault nu levererar skjortor internationellt, och jag har det på mycket god auktoritet (aka mina egna ögon) att en del mycket häftiga nya modeller kommer snart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0